Eläkekerho Sillan perustamishistoriaa.

Historiaa

Eläkekerho Sillan perustamishistoriaa.

Alustava kokous pidetty tehtaan johdon kutsusta 2.4.1975 Johtaja Krister Alström ja tohtori Aarne Mattila ketoivat tehtaan johdon ajatuksia kerhon perustamiseksi, paikalla oli 250 Helsingin tehtaan eläkeläistä.

Perustava kokous pidettiin 21.5.1975 nimeksi tuli Wärtsilän Helsingin tehtaan eläkeläisten kerho joten kerhon ikä on nyt 45 vuotta ja nimi Eläkekerho Silta ry kotipaikka Järvenpää.

WEY: yhteisjärjestö

Vuoden 1975 aikana käytiin alustavia keskusteluja kerhojen yhteisjärjestön aikaansaamiseksi.

Ensimmäinen yhteinen kokous kutsuttiin koolle lokakuussa 1979 kunniajäseniä WEY:ssä, Eläkekerho sillasta on ollut Heikki Kähö, Matti Virmiala, Pekka Salo ja Tauno Nuutinen  kerhon hyväsi tehdystä työstä.

Toiminta

Tarkoitus ja toiminnan laatu: Yhdistyksen tarkoituksena on edistaa jasenten sosiaalista kanssakaymista, vapaa-ajan virkistysja harrastustoimintaa. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys jarjestaa jasenilleen kuukausikokouksia, retkia, virkistysmatkoja, -tilaisuuksia seka kulttuuri-, harrastus-ja muuta vastaavaa virkistystoimintaa. Yhdistys toimii yhteistyossa Valmetin ja Wartsilan elakelaiskerhojen kanssa, seka vahvistaa yhteista kanssakaymista. Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi jarjestaa arpajaisia, myyjaisia ja vastaanottaa lahjoituksia.